Saturday 28 November 2015

... Simple HomeMade Lasagna ...


assalamualaikum....?



skrg nie aku tgah jg retest math engineering III... bawa laptop cbb tgah run simulation...bukan nk tunjuk poyo occay? aku memg mengejar mase oii sekarang...nk grade cepat...mcm nie lah jadinye...sementara menunggu simulation tue, aku bukak lah blog dl...hehehe


occay, aku sebenarnye nk share resepi lasagna yg mudah ringkas dan cepat...


Bahan:

1. 2 biji bawang besar (didadu)
2. 2 biji tomato (didadu)
3. 1 pack daging kisar
4. Serbuk lada hitam dan oregano
5. Sos kimball (aku suka yg tradisional)
6. Sos cili
7. Lasagna sheet
8. Cheese
9. Cheddar cheese
10. Fresh milk


Cara masak:

1. Tumiskan bawang besar yg telah didadu dan masukkan daging kisar yg telah dibersihkan. masak sehinnga daging masak.

2. Masukkan sos kimbal dan sedikit air.

3. Masukkan tomato yg telah didadu. If korang nk letak tomato puri pom boley.

4. Sedikit sos cili, serbuk oregano dan lada hitam. ciap!




Cara lapiskan:

1. Susun lasagna sheet di dalam bekas.




2. Masukkan sos yg telah dimasak dan letakkan cheese.



3. Ulangi cara 1 dan 2 mengikut saiz bekas


4. Masukkan freshmilk dan cheddar cheese


5. Ready to baked. senang kan?



Adik2 yg tgah bt retest macam dh nk hantar paper jee... dh ciap lattew... TAPI simulation aku nie x ciap2 lg haaa...alamak aiii..lame betul!











Love;
sharinaMY







No comments:

Post a Comment